Träning med småttingar

Idag tränade jag mina knattebarn, det var 14 ungar på mattan. Träninge hade ett tema nämligen"Hastighet" Ofta går teknikerna lite för fort för mina barn så idag fick de välja ett långsamt djur och ett snabbt djur. De var väldigt söta då när de skulle ha ett långsamt djur ropade de "Gepard" och massa andra mystiska djur. Det långsamaste djur de kom på var tydligen fisk så det fick bli det. Det snabba djuret blev gepard. När vi sedan började med teknikerna fick de börja med att gå ut och köra "Fisk" Det såg jätte bra ut och när vi instruktörer var nöjda med tekniken fick de köra gepard.

Tror barnen tyckte det var ett ganska roligt pass(jag hoppas då det) de fick göra lite motorikövningar också och både framåt och bakåt fall. Vi avslutade passet med bulldoggarna(tagenlek med brottning) och en ju-jutsu inspirerad omgång av hela havet stormar(De springer runt på mattan när musiken stannar ska man hitta en kompis och visa upp en bestämd teknik. När musiken startar igen fortsätter man springa) några barn slog sig i bulldoggarna, jag ogillar stark den leken av den annledningen att det ofta är någon som gråter på slutet. Pratade med de andra instruktörerna och tydligen har ingen av deras barn skadat sig i den leken... jag kanske är oturs förföljd för jag tycker det nästan alltid är någon som gråter i den leken.  Men sånt är liiiivet :) Träningen gick sjukt bra och barnen var jätte duktiga!

Kommentarer
Postat av: jem

Jag har samma erfarenhet som dig av bulldoggen och undviker den också. Kul ide med långsam/snabb

2012-03-12 @ 09:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0