Nybörjarmon

Idag var det andra träningen för min nybörjargrupp. 10-14 åringar. 
Vi repetarade en del och för vissa så var allt nytt. Vi körade bland annat bakåtfall med dämp och osoto otoshi tycker det gick riktigt bra. 
Ett problem jag upptäckte när vi körde osoto otoshi var att dom måste lära sig att vara en bra uke(motståndare) också. Man kan inte  bara lägga sig ner så fort någon nuddar personen och man kan inte stå och spänna sig allt vad man kan. utan det ska vara lagom. Det är nog en grej vi kommer öva på en del denna termin.
Efter mitt pass så var jag hjälpis till Erik där vi körde lite olika tekniker. Jag kände mig inte riktigt lika pepp då som jag gjorde på mitt pass med det gick typ bra ändå, 

Efter det passet så var inte träningarna slut för dagen, då var det dax för Kudde( fysträning) bland det jobbigaste man kan köra. Usch. Men det gick typ bra det var första kuddpasset på länge så kände mig ganska dålig.. Det blir bättre till nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0