Ett magnifikt pass med vit mon!!!!

Idag hade vi träning med vit mon och enligt mig så var det här det bästa passet någonsin!!! Så här såg träningen ut:

Uppvärmning: Vi började med en ny "lek" Barnen fick springa runt och anfalla varandra, blev man anfallen skulle man försvara sig(Vi körde enbart anfall och försvar som finns på vit mon) När de hade kört det en stund körde vi lite jujutsu djur(Räkan, sälen, dammsugaren) Sedan fick de visa upp bakåtfall med avslag.

Teknikträning: På provgraderingen hade vi fått veta att garden deras skulle behöva lite finputsning desamma gällde  tsuri ashin. De fick ställa sig på rader sedan gick vi instruktörer runt och puttade på alla föll de var de tvugna att försöka igen, jag tror att de hade lite bättre balans i garderna efter det(garderan blev rakare också) Tsuri ashin fick de bara köra fram och tillbaka tills vi var nöjda.

Sedan ville vi att de skulle köra ude osae, de rörde sig från en början inte alls från platsen... Deras ude osae var väldigt statiska. Vi visade en gång hur den skulle se ut och då blev de lite bättre men det var fortfarande inte så bra som jag ville ha dem. Då blev jag sugen att prova min Idé om att köra ude osae utan motståndare(jag är så glad att Emma påminde mig om den XP) Barnen tyckte först det var lite konstigt men de körde de utan protest. Då fick vi dem plötsligt att göra rätt!!  Sedan lät vi dem gå ihop två och två igen och deras ude osae fortsatte att vara JÄTTE bra!!

avslutning: Vi fick lite tid över På slutet så då körde vi quidditch med dem. (man ska göra mål på motståndarna genom bra passningsspel) De var lite passiva så då fick Emma och Peter idéen att vi skulle vara dunkare alltså om de blev tagna av oss var de tvugna att gå på sidan och göra 5 armhävningar. Då rörde de sig betydligt mer och jag tror barnen tyckte de var roligt att vi var med och lekte.

Sedan avslutade vi med konstig ne wana(ne waza utan armar, utan ben, knyta av kompisens bälte mm.)

På onsdag ska två av våra barn gradera det ska bli så kul!!!


En anime som man såg när man var jätte liten! XD

//Lia

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja vad säger man... MEn Jonas uppvärmning och Jonas avslutning kan det inte bli annat än ett bäst pass...



Intressant tilllägg med dunkar Gillar det SUPER.

2010-12-05 @ 22:35:53
Postat av: Anonym

Pedagogiska ni var, duktiga tränare!

2010-12-06 @ 19:01:06
Postat av: Anonym

Pedagogiska ni var, duktiga tränare!

2010-12-06 @ 19:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0