Dagens (buss) citat

Satt på bussen på väg hem, mitt imot mig satt det några flickor i ca 10 års åldern. En av dem kläcker ur sig, med viktig min:

"Lycka är att sitta längst fram i en bil, men man måste vara 40 för att få göra det... nej jag menar 140 cm..."

Hennes kompisar nickar instämmande och hon fortsätter med sin föreläsning

"...men man måste ha bältet över höften för annars går man mitt i tu om man krockar... eller om man är för liten t.ex. en baby och sitter fram på en bilbarnsstol och det är krockkudde så mossas man mellan krockkudden och bilbarnsstolen..."

Något brutal unge, värsta var nästan att hon sa det hella helt oberörd och sen byter ämne till skidåkning...
Vet inte vad för koppling mellan bilkrockar och skidåkning hon såg. Men sen är jag ju inte 10 år... kanske att det är helt logiskt för en 10 åring, ska fråga nästa 10 åring jag möter XD

//Sassa

Kommentarer
Postat av: jem

Men Sanna, är inte du 10 ungefär

2011-02-02 @ 20:58:34
Postat av: Sassa

Neeeee, Jag är faktisk bara 4 år, jag och Em fyller ju 5 år om ca 24 dagare ju XD

2011-02-02 @ 22:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0