12 december

Datanissen Per-Göran satt i ett hörn och surade. Han var sur för att alla andra var så duktiga och organiserade allt på deras eget vis, inte som han ville att de skulle ordnas. Han satte sig vid en dator för att komma på bra argument för att få stopp på de nya organisationssättet. Han började skriva argument som att så har det alltid varit. Sen försökte han komma på hur han skulle farmföra detta till tomten. Han satt och funderade medan han såg på alla tomtar som arbetede. Åh vad han tyckte att de gjorde fel när de sorterade barnen efter de som varit snällast i stället för de som  hade hittat på mest hyss, för så hade han gjort i alla sina dagar när han hade jobbat för tomten, och eftersom att det alltid hade varit så och det inte var något fel på det sättet så fann han ingen andledning för att testa något nytt. Till slut kom han på hur han skulle få fram det till tomten som hade låst sin dörr och inte ville prata med någon. Per-Göran loggade in på facebook och klickade på tomtens logg. Det var längesedan han hade upp datarat något. "aja ja skickar det som ett medelande så får han svara på det när han loggar in" tänkte Per-Göran. 

Det plingade till i Tomtens dator
"Jag Vill inte, jag vill inte,jag vill inte. Varför villa alla bli vän med mig, jag orkar  inte läsa din önskelisa med elektronik prylar, kan ni inte bara önska er en docka?åhhhhh" Svamlade tomten och tog ta i datorn och kastade den mot väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0