10 December

De tre ungdomarna hoppade till och tittade mot dörren. Det var en butter liten nisse som stod vid dörren.
"Vi... vem är du?" frågade Elsa.
"JAG är Harald, ordningsnisse i tomteverkstan! Jag ser till så att vår arbetsmiljö är så bra som möjligt, och NI är inte bra för vår arbetsmiljö!" Han klev fram till dem med långa kliv för så korta ben. "Jag trodde ni hade stuckit hem med hjälp av den Magiska Makapären!"
"Varför skulle vi ha gjort det? Ni behöver ju vår hjälp, lixom" svarade Elsa och drog fingrarna genom sitt blonda hårsvall.
"Hjälp! Jag har FULL koll på allt här! Ordningsnisse! säger det er inget? jag håller ordning. Så åk här i från innan jag blir riktigt arg!" Haralds ansikte var rött och Hugo undrade hur han skulle se ut om han var riktigt arg, men sa inget högt.
"Du, lille nissen, chilla lite va. Jag vill egentligen inte vara här men nu är jag fast här med mina kompisar, och det verkar faktiskt som om ni skulle behöva lite hjälp av någon större än en liten hobbit" sa Hugo och nissens ansikte blev om möjligt ännu rödare och började skaka av ilska.
"De är inga hobber, din tönt! Ser du hur arg han blev nu? Du måste säga förlåt!" viskade Elsa.
"Tror ni han kommer explodera?" viskade Jenny.
Hugo rusade fram och plockade upp Harald från marken. Han sprang in i huset med tjejerna hack i häl och stoppade in Harald i en städskrubb och stängde dörren efter sig. Sedan satte han en stol mot dörren så att handtaget inte gick att röra på.
"Din idiot! Vad har du gjort!? Nu kommer han bli helt jävla pist of när han kommer ut! Han kommer säkert döda oss allihop!"
"Är du dum eller, han är typ en meter lång. Han kan inte döda någon!" svarade Hugo.
Innan Elsa han svara bröt Jenny in: "Jag är hungrig. Är inte ni det? Kom så letar vi upp ett kök!"
De andra instämde men vägrade att prata med varandra på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0