Halloweenfest för juniorerna

Jag vill visa lite bilder från Halloweenfesten! :)
Vi hade ju en Halloweenfest för barnen på lördag kväll :) Och innan det hade vi taco-middag.
När jag, Erik och Robin kom tillbaka till UBK började vi ställa ut bord:
Vi var ganska duktiga. Det var jobbigt att få till det så att alla 50 barn skulle rymmas.
Sen hjälpte vi Jonas med maten.
Efter ett tag kom resten av Tjejkvartetten + Peter och vi började göra i ordning alla stationer till Halloweenfesten. Här är Ida i killarnas omklädningsrum där vi sätter upp snören som ett spindelnät som barnen skulle klättra igenom.
Så såg det ut.
Medan sedan blev maten klar och barnen slog sig ned för att äta. Tyvärr rymdes vi ledare inte vid bordet...
Så vi fick sitta på golvet.
När barnen ätit mat blev det lite kaos. Innan maten hade de nämligen köpt energi-dryck många av dem och energidrycken + maten gav dem överskottsenergi så de sprang runt som duracell-kaniner tills vi kom på lösningen att Andreas fick ta med dem ut på promenad så att vi andra kunde göra i ordning de sista stationerna och städa undan lite. Det gick jättebra då, och vad jag har hört var promenaden uppskattad av barnen. Det blev lite av en spökstig då barnen skrämdes lite med varandra på vägen och berättade historier om ninja-stigar och allt möjligt :P
En rolig häxmask som vi funderade på om Jonas skulle ha.
Men det slutade med att han fick se ut såhär.
Robin och Erik i deras maskerad-dräkter.
Nu ska jag förklara hur vår Halloween-lek gick till:
Vi skulle starta musik åt barnen, men istället hördes Jonas röst som sa att han stulit musiken och godiset och förstört festen. Ida sa till barnen att nu måste de göra Jonas snäll genom att ge honom något fint, så de fick i uppdrag att besöka olika stationer där de fick lösa olika uppdrag för att samla pärlor.
Här var min station. Memory. de fick titta på brickan en stund, sen täckte jag över den och de skulle räkna upp vad som fanns på brickan.
När barnen besökt alla stationer fick de hjälpa ida att trä på dem på en tråd så det blev ett halsband till Jonas.
Så såg det ut när han fick sitt haldband.
Sen bjöd Jonas barnen på "Grodyngelgryta" och "Mögliga" popcorn. Och musiken fick de tillbaka.
Häxan och liket.
En gruppbild!
Sen blev det singstar för de som ville :)
Tjejkvartetten mötte killarna med "Snart är det jag som är kung". Vi vann!
De tyckte det var fusk så vi mötte dem i en till låt som jag inte minns namnet på och ingen av oss tjejer kunde den, och då vann de tyvärr.... Men det blir en revanch senare någon gång... :P
Sen blev det dags att städa undan lite stationer. På Malins station fick barnen leta tärningar i en bunke med gröt och salsa, och kanske någon annan okänd ingrediens. Här häller Ida ut den äckliga smörjan i toaletten.
Jag gör en tjejkvartetten-klassiker och visar händerna! :D
Ida slet sönder sina redan trasiga strumpbyxor medan vi hade ett möte om hur lägret gått hittils.
Sen vet jag inte riktigt hur hon gjorde, men det blev då svårt att gå iallafall... :P
Sen täckte Sanna och Ida Jonas med spindelnät.
Sen gick barnen och lade sig, och så småning om gjorde vi också det.
Morgonen efter var vi supertrötta -.-'
// Em :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0