Valnötter och gradering...

Sitter just nu på universitetet och äter världens godaste sallad bestående av bulgur, halloumi, soltorkade tomater och valnötter.  Samtidigt då jag äter kan jag inte sluta tänka på hur mycket en valnöt liknar en hjärna...



Två halvor och en hjärnstam?


Terminen börjar gå mot sitt slut och det är inte många veckor kvar föränn det är dags för alla grupper(utom brun/svarta) att försöka ta nya bälten. Det är en spännade tid fylld av ångest och förväntan, vissa graderar för första gången medan andra har gjort det så många gånger att det börjar bli en rutin. Ändå så bär alla nog på samma känslor inför en gradering och det är kul att se att man kan vara så lika men ändå olika.

Självklart är det inte bara vuxen och mongrupper som ska få ett spännade avslut på sin termin, om några veckor är det även dags för knattegrupperna att ha en liten uppvisning. Denna uppvisning avslutas med att de får ett rött litet band att sy fast på sitt bälte och ett diplom. Ville att mina barn skulle känna det som om de vore en gradering genom att förklara vad som skulle hända men jag misslyckades och de började istället diskutera hur de skulle fuska sig till ett rött band.
En skulle köpa röda band och sy dit egna, en annan skulle klippa hjärtan ur de röda bandet och sedan sy fast dem och en tredje skulle sy fast svarta band för det måste ju vara den högsta knatte graden. Ibland är de riktigt söta och jag imponeras och gläds över att de har sådan underbar fantasi. Jag hoppas verkligen de ska få ett minnesvärd avslut på terminen!

//LiA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0