träning med knatte nybörjare!

Hejsan!

Nu var det ett tag sen som vi faktiskt bloggade om jujutsu... tänkte att det var dags igen! :)

Idag for jag ner till dojon med cykeln klockan kvart i  12... var nere på dojon halv ett (Det ska¨
 bara ta en kvart med cykel)

På vägen råkade jag ut för tre missöden:

1) Min cykel gick sönder efter en tredjedel av vägen... fick leda den hem och byta till mammas...
2) Mammas kedja hoppade när jag hade tagit mig till ungefär samma ställe...
3) När jag hade fått dit kedjan lossnade sadeln... jag var svart av olja när jag var framme viddojon... inte så kul....

Men passet gick bra, vi fick fyra nya barn på listan :) Vi körde lite olika saker, vi körde röta mattankull som uppvärmning sen blev det en ormgrop. Vi försökte lära dem bakåtfall men det gick inte alls bra... är tacksam om någon kunde ge bra idéer till hur man på ett enkelt sätt lär ut det till knattar ;)

De fick köra ayumi ashi som är typ en "gång" och gard tillsammans och sedan vävde vi ihop det med en runda 1, 2, 3 ost på ju-jutsuvis(Med gard och ayumi ashi)  Efter det fick de köra grepp i två handleder framifrån - frigöring. Barnen var JÄTTE DUKTIGA på den tekniken(man blir så glad som tränare när det går bra för dem) Sen avslutade vi med kom över till andra sidan då vi instruktörer
ställde oss i varsin del av dojon och ropade till barnen hur de skulle gå (ex. som gorillor, bilar, i gard etc.) Jag hade ett roligt(men lite stökigt) pass och jag hoppas barnen hade roligt de med.

På halva mattan fick föräldrar även prova på lite bjj och kihon. Det var något som verkade uppskattas av föräldrarna för flera frågade om de skulle bli så fler gånger :)


//LiA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0