Telefonförsäljare...

Idag hände det något som aldrig hänt tidigare...(har förmodligen varit för ung) Klockan 12.30 ringde telefonen, de var ett väldigt konstigt nummer men jag svarade. Han på andra sidan sa "hej jag söker malin..." jag hatar telefonföräljare så jag hoppades att om jag lät riktigt oitresserad så skulle han lägga på så jag sa väldigt slött att de var jag... "Du har vunnit i vår valkampanj så vi ska skicka en gratis bok till dig som heter(det var något politiskt... lät väldigt tråkigt..." Jag tackade nej till erbjudandet för 1) jag har inte varit med i något lotteri av egen fri vilja och 2) jag HATAR telefonförsäljare. När jag sagt nej hoppades jag han skulle lägga på men han fortsatte babbla på om att jag skulle få en film och massa annat om jag tog emot boken... tillslut sa han "okej men du vet inte vad du går miste om..." och sen lade han på...

Det värsta med telefonförsäljare är att man inte vet vilka man kan lita på, de är tränade att övertala folk till saker man inte vill göra och de ger sig aldrig!

Jag ska aldrig svara på ett nummer som börjar med konstiga siffror...


//LiA

Kommentarer
Postat av: jem

Tips: svara. Om det är en försäljare så börjar de med "Hej, jag heter XXX och ring...", "Tack, jag ska inte ha något". Samtalet över på mindre än 5 sekunder.

2012-04-05 @ 14:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0