Rekryterings myndigheten...????

Kom hem och hittade ett brev adreserat till mig från Rekryterings myndigheten, hade aldrig hört talas om dem. Men tydligen så är det de som har hand om hela värnplikts biten. Det är tydligen så att när man fyller 18 år och är svenskmedborgare så är man skyldig att lämna in sina personuppgifter till Rekryterings myndigheten utifall att det skulle bli krig i Sverige och de behövs mer folk i militären. Jag svarade på frågorna (man kan tydligen få böter om man inte svarar på det inom 14 dagar), vilket liknade ett av alla dessa protokol man fick lov att fylla i på grundskolan. Så efter att ha svarat på frågor om mitt sociala liv, min fysik, hur jag trivs i skolan m.m. så var sista delen hur jag ställde mig till värnplikt, jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra det så jag svara nej på alla frågorna om jag var positiv till värnplikt, om jag skulle vilja göra det, om jag trodde jag skulle lära mig något m.m. Så nu sitter jag och hoppas på att Sverige inte hamnar i krig inom de närmsta 2 åren, de behåller nämligen ens personuppgifter i 2 år.

.
Em lär ju också få ett sånt brev, så blir det krig så vet ni ju vilka två som försvarar landet ;P

//Sassa

Kommentarer
Postat av: Robin

Ojojoj, lika bra att ge upp på en gång då va?

2011-03-03 @ 22:12:58
Postat av: Anonym

JAG fick också ett sånt idag!!! Men har inte hunnit göra det än. Det är jätteläskigt!

2011-03-03 @ 22:22:28
Postat av: Anonym

Haha, nee Robin vi är ju Sveriges hemliga vapen, när fienderna ser oss så blir de så rädda att de flyr ;P

2011-03-03 @ 23:02:27
Postat av: Lia

Jag fick inget sådant brev när jag fyllde 18(de kanske inte ville ha mig)o_O

Ehe... om jag fick det så svarade jag aldrig... Men inte fick jag någon böter XD

2011-03-05 @ 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0