18 December

"Din bimbo" fräste Elsa efter Tomtemor och tomtemor stannade.
"Vad kallade du mig?" frågade Tomtemor ilsket.
"Inget" mumlade Elsa.
"Du! Låt mig vara från och med nu. Jag vill inte ha med dig och göra, snorunge" varnade Tomtemor.
"Men tomten är sjuk!" försökte Elsa.
"Sjuk? Vadå sjuk?"
"Jag vet inte han...  Ingen vågar i alla fall gå in till honom." Elsa tänkte att Tomtemor kanske skulle vilja komma hem och ta hand om tomten.
"Vadå är han döende typ?"frågade Tomtemor.
"Julen kommer i alla fall dö ut om det fortsätter så här" svarade Elsa.
"Jag sa ju att jag inte bryr mig om någon jävla jul" fräste Tomtemor. "Är Tomten mycket sjuk?"
Elsa nickade. Tomtemor funderade en stund.
"Har du papper och penna?" frågade hon sen.
Max gav Tomtemor ett papper och en liten bläckpenna och hon slog sig ned på en bänk och började skriva något.
När hon var klar gav hon det till Elsa. "Här. Ge detta till min man, snorunge"
"vad är det för något?" frågade Elsa.
"En påminnelse om vem han älskar mest av allt i hela världen. Så att inte hans kära lilla tomteverkstad testamenteras till fel person. För det hade väl varit tråkigt" Tomtemor skrattade. "Kan ni förstå hur mycket man skulle tjäna på att ordna en nattklubb i Tomteverkstaden? Helt sjukt mycket! Kan knappt vänta tills allt är mitt! Nå, ge er iväg nu, adjö!" och Tomtemor skyndade bort på höga klackar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0