13 December

”Så där nu var listan färdig!” Sa Jenny glatt efter flera timmars arbete. Nissarna hurrade nu var de äntligen på banan igen.”Då är det bara att sätta igång med att bygga allt” sa Lillemor hurtigt. ”VA!? MENAR NI ATT NI BYGGER ALLT SJÄLVA!`” Ropade Hugo häpet. ”Daaa Hugo hur dum är du… vad trodde du de har en verkstad till om det inte är för att tillverka gåvor” Sa Elsa retsamt. ”Vem vet vi lever ju i 2000-talet, tänkte att de kanske hade hört talas om internet handel…” Sa Hugo lite sårat. ”Sluta bråka nu!” Sa Jenny och lade listan på en bänk, plötsligt hördes ett skrik och ljudet av något som krossades ”NEEEEEEEEEEJ, NEEEEEEEEJ INTE MER! SNÄLLA LÄMNA MIG IFRED! VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DET HÄR!” Alla tystnade ”Vad var det där?” Sa Jenny lite skärrat ”Det kom från tomten rum!” Ropade Lillemor och rusade mot dörren med en nyckel i högsta hugg. ”Kom vi måste se vad som hänt” Sa Elsa och de tre ungdomarna satte efter Lillemor in i rummet. Rummet var kolsvart men man kunde se en hög med filtar i sängen som skakade och muttrade ”Vem är jag… varför vill jag muntra upp alla bortskämda ungar… vad ger de någonsin mig i gengäld… ” Lillemor gick långsamt fram till högen, lade sin hand på den och sa ”Hur är det fatt tomten?” Då blev allt tyst och högen slutade att röra sig, allt verkade lugnt ett ögonblick men tvärt så reste sig tomten och slet åt sig ett paraply som han höll framför sig som ett vapen.  ”Lämna mig ifred det blir ingen jul i år” Sa han med blicken fäst på Lillemor. ”Vad menar du med att det inte blir någon jul? Vi har faktiskt arbetat hårt för att hjälpa dig!” Sa Elsa upprört och tomten blick gled plötslig över till henne. ”Lillemor… vad är de där för några…?”  ”Ehm… det är människobarn som har kommit för att hjälpa oss.” Sa Lillemor försiktigt som kände sig väldigt skrämd över tomtens konstiga beteende.” Tomtens ögon spärrade upp och de tre ungdomarna kunde verkligen se skräcken i dem. ”UUUUUUUUUUUUUT!” Skrek han upprört och började veva runt med sitt paraply. Lillemor var först ute ur rummet och ungdomarna strax efter, Hugo stängde dörren efter sig och de kunde pusta ut. ”Vad fan var det där om?” Sa Hugo och sneglade mot tomtens dörr. ”Jag vet inte” Sa Lillemor och skakade olyckligt på huvudet. ”Kom så fortsätter vi med arbetet… jag tänker inte sluta bara för att tomten är helt rubbad…” Sa Elsa argt. Hugo nickade och sa ”Jenny kan du hämta listan?”  Jenny reste sig och gick till bänken som hon hade lämnat listan på och utbrast plötsligt ”DEN ÄR BORTA!”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0