vissa kvinnor borde inte ha körkort...

I helgen har jag nästan blivit påkörd 2 gånger när jag har varit ute och kört. Den första gången var när min familj hade hämtat mig från Emma. När vi nästan kört igenom en rondell kommer en kvinna och kör nästan rakt in i sidan av vår bil, men pappa lyckades väja och tuta. Är glad att pappa körde för jag hade nog inte kunnat undvika den blien... Denna "smarta" kvinna som körde bilen satt och pratade i telefon och hade förmodligen inte sett att vi var inne i rondellen.

Sen idag när jag skulle köra till ju-jutsun för att träna gul-mon hände det nästan en liknande sak. Det fanns inga parkeringar utanför dojon så jag fick svänga ut på den stora vägen och leta upp en annan parkering. Just där jag skulle svänga ut är det enkelriktat (finns 2 ganska tydliga skyltar) så jag gör som jag har fått lära mig på trafikskolan jag lägger mig nära vänster kant då jag ska svänga vänster. En kvinna kommer och kör upp brevid mig, hon blinkar inte så jag tror hon ska köra rakt fram. När jag sett att det är fritt på vägen börjar jag köra ut då kvinnan brevid mig plötslig svänger vänster... Hade tur att jag hann bromsa...

Kanske dessa kvinnor borde ta en titt på körkorts teorin igen...


//Angry me


Kommentarer
Postat av: victor

du verkar ofta vara arg...

2011-04-10 @ 22:13:28
Postat av: Lia

jaaa... man måste ju få skriva av sig sin ilska ibland... jag slår ju inte på folk när jag är arg som vissa andra kanske gör ;P

2011-04-10 @ 22:27:09
Postat av: Anonym

En mits kanske ... vi är nog många som kan hålla i den medan du får avreagera dig :D

2011-04-11 @ 16:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0