Rödspätta!!!

Igår kväll när vi kommit hem till mig efter spexet så berättade jag om en av alla uppgifter som jag har under min praktik, vi fastnade för en uppgift som är avsed för att kolla 4-6 åringars ordföråd. Jag läsre listan med ord där tanken var att barnen skulle förklara vad varje ord var, när jag läst klart så utbrister Ida:
" men Rödspätta är ju svårt, är det en grönsak eller en fisk?"

Emma flikar in
"Jag gissade på fågel eller en fisk... fast varför heter den rödspätta?? namnet säger ju inget om att det är en fisk... vad har röd och spätta med en fisk att göra???

Ida:
"Det var därför jag gissade på grönsak, det finns väl någon som är röd eller är det rödbeta?? och någon som heter spet...???

Ibland är mina kompisar såååååå smarta..., vet inte om detta ska räknas till korkat eller kanske djupt filosofiskt...???
.
en Rödspätta, nu vet alla att det är en fisk och hur den ser ut!!!

//Sassa

Kommentarer
Postat av: jem

:D - håhåjaja

2011-04-18 @ 08:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0