Stora fjäderägg

Då var man äntligen hemma! I en och en halv dag har jag nu varit ute på Stora fjäderägg och gjort fältstudier.
I onsdags var jag på skolan redan klockan 7 då en taxi kom och hämtade upp mig och några från klassen för att ta oss till holmöfärjan. Runt 9 tiden var vi framme på holmön och tillbringade en stund på öns båtmuseéum, sedan bar det iväg till fjäderägg.
Under dagen sprang vi runt ön och sökte efter spår av inladnsisen, försökte ta reda på villka mineraler stenarna bestod av och funderade på varför ön var "randig" av sten.(Allt detta gjorde jag  eftersom jag hörde till geologigruppen) Senare på kvällen gjorde vi en rundvandring på ön och kollade på en massa fornminnen.
Kvällen avslutades sedan framför brasan och under en stjärnklar himmel.







Morgonen efter(idag) började vi med att städa ur husen vi bodde i och sedan fortsatte vår jakt på inlandsis och sten. På eftermiddagen hade jag tur att få se på när en ornitolog ringmärkte en liten fågel, det var dagens höjdpunkt! :)  klockan halv tre begav vi oss hem igen och vi var tillbaka på skolan kvart i sex. Sedan fick jag en glad överaskning när jag kom hem och såg Ida i tidningen.

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0